Od prvog okretanja ključa u Deltinom prodajnom salonu krajem maja, preko paklenih vrućina i gužvi na Grčkom primorju, pa do dubokog blata i kamenja Tare na SORE2 događaju, KTM 790 Adventure me je svih do sada pređenih 5000km, kilometar po kilometar, podsećao zašto sam ga neopravdano držala na začelju liste želja.
Kako je kupovina bila impulsivna – imala sam četiri nedelje da odaberem motocikl, rešim administraciju, odradim prvi servis i krenem na more, u trenutku kupovine ni sama nisam bila sigurna u svoju odluku. Mnogo su tome doprinele predrasude da KTM nije pouzdan, da je krcat elektronikom što znači da ću biti osuđena na ovlašćeni servis, da je 790 adv zapravo 890 adv za siromašne i u krajnjoj liniji da baš i nisam za ceo taj orange family fazon. Sa druge strane drugi motori u toj klasi srednjih adventure motora jednostavno nisu bili ono što sam želela ili što bi odgovaralo mojoj konstituciji. Meni je trebao motocikl koji će se pre svega ponašati dobro na putu i to na brzinama većim od 120km/h, ali će mi ujedno pružiti i svu zabavu van puta za kojom sam toliko čeznula.
Kako to da sam se onda opredelila baš za onaj motocikl o kome čak nisam ni želela da kreiram stav? Pre svega privuklo me je njegovo nisko težište. KTM je jedini u ovoj klasi koji ima spušteno težište i to je postignuto spuštanjem rezervoara sa standardne pozicije iznad sedišta u kohonase, kako kroz šalu volimo da zovem spušten rezervoar na ovom motociklu. Pored toga i sama visina sedišta je nešto niža nego kod ostalih pa nije bilo potrebe za preradama a kako sam planirala da vozim van puta, i vešanje prilagođeno mojoj težini i odstojanje od zemlje je bilo poželjno da ostane kako ih je fabrika predvidela.
Ljubav na prvi krug
Nemate priliku baš svaki dan da izvezete motor iz salona pa nisam bila sigurna koliko je moje oduševljenje deo euforije, a koliko samo posledica jako nisko postavljene lestvice očekivanja jer sam pre njega vozila jednocilindraša bez abs-a, ali KTM 790 Adventure se u prvih 250km koliko sam prevezla od salona do kuće pokazao jako dobro. Nije bilo neprijatnih vibracija na autoputu koje su mi bile najveći strah. Viziru sa rupom za koju je postojala sumnja da će možda praviti neprijatne turbulencije na kacigi zapravo kao da je projektovana za moju visinu i moju kacigu. Odziv na gasu izuzetan ne vezano na to u kojoj je brzini i koliko je od gasa već iskorišćeno. A autonomija… da zaboraviš da treba da točiš.


1600 kilometara za upoznavanje
Uspela sam da ostvarim zamisao, zbudžim 1000km do polaska, odradim prvi servis i na more krenem bez ograničenja na gasu. Na ovom motoru se od prvog trenutka osećam bezbedno, pa mi tura na kojoj sam znala da neće biti lako pratiti grupu nije mi predstavljala nelagodu. Prvi izazov su svakako bile velike vrućine u kombinaciji sa nepreglednim kolonama na granici. Već tu se jasno videlo da provlačenje za ovaj motocikl nije problem. Duga izloženost visokim temperatura takođe nije uticala na njegov rad ali su moji listovi osećali isijanje čak i preko moto opreme. U narednim danima ispostavilo se da ovaj motor zaista toliko greje kada upali ventilator da je nemoguće voziti bez zaštite na listovima makar u vidu najtanjih pantalona. Promene u radu nisam primetila ni kada smo sipali gorivo na anonimnoj pumpi. Vožnje ka primorju i nazad su bile duge nekih 600km pa se tempomat zapravo pokazao kao jako zgodna stvar, naručito na autoputu kroz Bugarsku. Ne volim da u javnost izlazim sa tačnim brzinama, ali recimo da ovom motociklu jako dugo voženje pri jako visokoj brzini ne predstavlja nikakav problem i nije se odrazilo ni na udobnost vožnje, ali ni na potrošnju. Prosečna potoršnja je 4.3l/100km od kada sam odradila prvi servis do sad. Nakon sedam dana i 1600km moram priznati da su me leđa u predelu krsta bolela tu i tamo pa ovaj motocikl svakako ne odnosi nagradu za najudobniji, ali uz preradu sedišta mislim da bi ovaj problem mogao vrlo lako da se reši.

Skriveni zmaj
Na prvom izlasku sa puta bilo je jasno da ovaj motocikl prevazilazi sve moje sposobnosti. Pristojan offroad izazov je to samo potvrdio. Iako imam otključan reli mod, iskreno rečeno želela sam pre svega da ga upoznam u klasičnom offroad modu tako da slobodno mogu reći da vam o ovom motoru pričam iz ugla nekog sa najosnovnijim paketom. KTM 790 Adventure opravdano nosi ovo Adventure u svom nazivu. Ne samo zbog dizajna i dvadesetjedinice napred. Upravljivost van puta je sjajna, lako se vozi i izuzetno je precizan. Pošto sam amater nema svrhe da pametujem koliko je posla odradila elektronika, a koliko ja, ali za nekog sa zaista skromnim iskustvom 790 adv se pokazao sjajno na svim terenima na koje sam ga izvezla sem u blatu. Pirelli Scorpion Rally STR guma sa kojom ovaj motocikl fabrički dolazi nije idealan izbor za blato, ali će vam svakako raditi odličan posao na mešovitim terenima i ako nemate želje za nekim ozbiljnim offroad izazovima. Za ozbiljnije avanture samo promenite gumu jer motocikl definitivno može daleko više. Inače za izlazak sa puta se nisam ni na koj poseban način spremala, odšrafila sam gume na fuzasterima i time konvertovala moje putne fuzastere u one za offroad, okrenula sam papučicu zadnje kočnice, preštelovala menjač i prilagodila ga čizmama i ispustila gume. Sve navedenom sam uradila uz pomoć osnovnog alata (ključeva). Prilikom pada koji sam imala samo su blago oštećeni štitnici ručica i štitnici rezervoara što je morate priznati super s obzirom da su ogrebotine na drugim motociklima koji su se vozili na istom terenu daleko ozbiljnije kako estetski tako i za saniranje. Tajna leži u kuvanim plastikama i grafici koja je livena u kalupu. Kako bi mi zadnji kraj motocikla bio zaštićen monitrala sama nosače kofera, ali ako želite da vam zadnje plastike traju uvek možete jednostavno da ih skinete bez upotrebe alata.
Recenzija kao za časopis

KTM je povukao ne tako popularan i hrabar potez da proizvodnju KTM 790 Adventure prepusti fabrici CF. Pored negativnih komentara ovaj korak je omogućio da se 790 adv na tržištu nađe po vrlo konkurentnoj ceni. Pokreće ga vodom hlađeni paralelni tvin motor od 799 kubika. To što se pravi u Kini nije uticalo na Ready to race pedigre pa ovaj motocikl izvlači čak 95 konja što je najviše u klasi srednjih enduro motora (proizvedenih u Japanu i Evropi). Ako na to dodamo obrtni momenat od 88Nm i šestostepeni prenos koji je savršeno izbalansiran dobijamo motocikl koji će biti izuzetno zabavan na gasu bili u prvoj ili šestoj brizini. Poseban gušt daje i quickshifter koji se odlično ponaša kako pri spuštanju tako i pri podizanju brzina. Kada su obrtaji dobro procenjeni osećaj je kao da je kvačilo pritisnuto i nema kašnjenja u odzivu. Dodatan plus ovog motocikla je autonomija koja po nekim procenama ide i do 400km. Odlikuje ga nisko spušten rezervoar koji sa svake strane nosi 10l. U ovom slučaju gorivo se ponaša kao dodatna težina pri dnu motocikla pa je KTM 790 Adventure jedan od retkih motocikala koji nije top heavy. Sve u svemu pred vama je jedan kompletan motocikl spreman za zabavu na asfaltu, ali i kada vas avantura odvede van njega. Uz reli paket koji vam omogućava da elektroniku podešavate apsolutno po svojoj meri od i inače sjajnog motocikla možete da napravite savršeni motor koji će imati karakteristike baš kakve želite.


Drugi motori u istoj klasi
Uporedne specifikacije Adventure motora srednje veličine:
| Model | Aprilia Tuareg 660 | Honda Transalp 750 | KTM 790 Adventure | Suzuki V-strom 800de | Yamaha Tenere 700 | BMW F800GS |
| Cena (osnovni paket u trenutku pisanja teksta) | 11990e | 11290e | 11790e | 11400e | 11490e | 11500e |
| Motor | 2 cilindra | 2 cilindra | 2 cilindra | 2 cilindra | 2 cilindra | 2 cilindra |
| Kubikaža | 659 | 755 | 799 | 776 | 689 | 895 |
| Snaga | 80hp (59kW) na 9,250rpm | 91hp (67.5kW) na 9,500rpm | 95hp (70kW) | 84.3hp (62kW) na 8500rpm | 54 kW na 9000rpm | 87hp (64kW) na 6750rmp |
| Obrtni momenat | 70Nm | 75Nm | 88Nm | 78Nm | 68Nm | 91Nm |
| Točkovi | žičane felne | žičana felna | žičana felna | žičana felna | žičana felna | aluminijumski liveni točkovi |
| Gume | 90/90-21 150/70-18 | 90/90-21 150/70-18 | 90/90-21 150/70-18 | 90/90-21 150/70-17 | 90/90-21 150/70-18 | 110/80-19 150/70-17 |
| Tubeless | da | ne | da | ne | ne | da |
| Težina | 187kg/204kg | /208 kg | 189kg/199kg (+20kg goriva) | /230kg | /205kg | /227kg |
| Visina sedišta | 860mm* | 850mm | 840mm | 855mm | 875mm | 815mm |
| Kapacitet rezervoara | 18l | 17l | 20l | 20l | 16l | 15l |
| Potrošnja | 4l/100km | 4.5l/100km * | 4.2l/100km | 4.4l/100km* | 4.3l/100km | 4.3l/100km |
| Zemlja proizvodnje | Italija | Japan | Kina | Japan | Japan | Španija |
| Ride by wire | da | da | da | da | ne | da |
| Tempomat | da | ne | opciono | ne | ne | da* |
| ABS | da | da | da | da | da | da |
| Modovi vožnje | da | da | da / reli mod opciono | ABS modovi | ne | da |
| Kontrola proklizavanja | da | da | da | da | ne | da |
| Quickshifter | opciono | da* | da | da | ne | opciono* |
| Štitnik ručica | da* | ne* | da | da* | da* | da* |
| Štitnik motora | ne* | ne* | da | da* | da* | ne* |
Informacije naznačene simobolom * nisu preuzete sa zvaničnih sjatova. Ako primetite grešku u tabeli molim vas javite!







